Podsumowanie projektu unijnego „Inwestujmy w naszą przyszłość”
w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Gubinie
Dobiega końca realizacja projektu „Inwestujmy w naszą przyszłość”
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Program Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Głównym celem projektu było wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej Technikum wchodzącego w skład ZSP w Gubinie.
Zrealizowano następujące formy wsparcia, w których wzięło udział 106 uczniów:Dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
- Zajęcia z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych:
- Zajęcia z przedmiotów humanistycznych:
- Językowe:
- Informatyczne:
– zajęcia z matematyki i biologii 40 h (po 20 h na każdy przedmiot) x 1 gr.
(8 os.)
– zajęcia języka polskiego i historii 60 h (po 20 h na każdy przedmiot) x 1 gr. (8 os.)
Dodatkowe zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem ICT i języków obcych (godz. dydakt. 1 h – 1,5 h zajęć tygodniowo)
– 60 h z 2 gr. (18 os.)
– VCC „Multimedia w reklamie” 60 h z 1 gr. (8 os.) i „Inżynieria projektowania komputerowego CAD 2D i 3 D”60 h x 3 gr. (28 os.), przy czym 3 gr. kończy zajęcia w grudniu.
Praktyki i staże zawodowe
– praktyki zawodowe: dla 12 osób, z kierunków: technik hotelarstwa (4 os.), technik pojazdów samochodowych (4 os.) i technik informatyk (4 os.), 30 h dla każdego UP orazstaże zawodowe: dla 9 osób, z kierunków: technik hotelarstwa (3 os.), technik pojazdów samochodowych (3 os.) i technik informatyk (3 os.), 150 h dla każdego UP
Dodatkowe zajęcia specjalistyczne
– personel pokładowy linii lotniczych (Aptech Aviation & Hospitality Academy) – szkolenie personelu pokładowego (certyfikacja APTECH): 36 h dla 1 gr. (15 os.)
Zrealizowanych zostało:
- 100h z zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
- 180h z zajęć ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych,
- 360h zajęły zajęcia praktyczne,
- 1350h stażu,
- 36h z dodatkowych zajęć specjalistycznych.
W sumie w ramach projektu „Inwestujmy w naszą przyszłość” zostałozrealizowanych 2026h.
Uczestnicy zajęć informatycznych realizowanych w ramach projektu podeszli do egzaminów teoretycznych i praktycznych z modułu „Inżynieria projektowania komputerowego CAD 2D i 3D”. Otrzymane certyfikaty potwierdziły kwalifikacje zawodowe uczniów.
Natomiast dzięki zajęciom z modułu „Inżynieria projektowania komputerowego CAD 2D i 3D” uczestnicy projektu opanowali wiedzę, która umożliwia sprawne i efektywne przygotowywanie i tworzenie projektów w środowisku CAD.Trzydzieści sześć osób ukończyło zajęcia informatyczne w standardzieVCC – Vocational Competence Certificate zorganizowane przez Syntea SA.
Uczestnicy grup językowych realizowanych w ramach projektu pomyślnie zakończyli udział w zajęciach z języka angielskiego. Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie podnieśli poziom wiedzy i umiejętności z zakresu gramatyki, czytania, słuchania, słownictwa i konwersacji z zakresu zawodowego języka angielskiego zgodnego z kierunkiem kształcenia w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Gubinie.
Natomiast zajęcia z zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dały szanse uczniom na powtórzenie i utrwalenie już zdobytej wiedzy, wyrównanie braków oraz przygotowanie się pod kątem przyszłej matury.
Nową wiedzą i doświadczeniem, zdobytymi poprzez uczestnictwo w projekcie „Inwestujemy w naszą przyszłość” mogą poszczycić się uczestnicy praktyk i staży zawodowych. Trzydzieści pięć osób ukończyło praktyki zawodowe przy współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami. Uczniowie mieli możliwość wykorzystania w praktyce wiadomości i umiejętności zdobytych podczas nauki.
Wysokie oceny zajęć wystawione przez uczniów w końcowych ankietach ewaluacyjnych, poprawa wyników nauczania, wspieranie indywidualnego rozwoju, wykorzystanie nowoczesnych narzędzi ICT oraz rozwijanie zainteresowania nauką pozwala stwierdzić, że cele projektu zostały osiągnięte.
Dzięki udziałowi w projekcie szkoła wzbogaciła się o oprogramowanie min: Adobe Creative Suite 6 Production Premium, Pakiet Autodesk design Academy, biblioteka szkolna o 5 laptopów z najnowocześniejszym oprogramowaniem.
Dziękujemy naszym uczniom za udział w projekcie i życzymy powodzenia w dalszej karierze szkolnej i przyszłym życiu zawodowym.